Zondag 1 juni 2014 - midden in de nacht vertrokken - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu Zondag 1 juni 2014 - midden in de nacht vertrokken - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu

Zondag 1 juni 2014 - midden in de nacht vertrokken

Door: Everdine

Blijf op de hoogte en volg Everdine

01 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

De wekker ging om 03.30 uur.... wat een ramp! Midden in de nacht moeten opstaan! Slaapdronken de douche onder gesprongen, nou ja, gesprongen. Snel een broodje gesmeerd, Ger had de koffie klaar staan en om een over 04.00 uur ging de voordeurbel.

Bart en Sonja stonden al klaar op de Molslaan om mij op te halen.
De vliegreis ging snel, want we hebben allebei geslapen :) en we landden ook nog eens 10 minuten eerder dan gepland, om 09.30 uur.
Eukene (eigenaresse van Taller Flamenco) haalde ons persoonlijk op.
Het was erg leuk om haar weer te zien, want vorig jaar was ze niet in Sevilla, dus we zagen elkaar weer na 2 jaar!

De weg naar Sevilla was rustig. De stad leek uitgestorven. Het is prachtig weer hier. Om 09.30 uur was het al 18 graden en zou oplopen naar 33 graden.

Hotel Tryp ligt tegenover de Macarena en ligt ook vlakbij de school.
Onze kamer was al klaar, dus we mochten meteen door naar kamer 304.
Een prachtige kamer en badkamer, badjassen en badslippers lagen op het bed klaar.

Eerst maar een en ander uitgepakt en vervolgens naar de Alameda de Hercues gelopen, want we waren uitgedroogd, haha!
Op het 'oude mannenterras', El Norte Andaluza, hebben we ons eerste drankje gedaan: tinto de verano (1,50 per glas). Dat is wijn met Casera, een soort Sprite.
We kregen eigenlijk ook wel trek en zijn de Alameda afgelopen naar El Realito, waar we voorgaande jaren ook wel ontbeten.
Daar hebben we onze eerste, en dat zal ook zeker niet de laatste zijn, Rebujito gedronken. Spreek uit: Reeboegieto. Dit is zeer droge sherry wederom gemixt met Caseras.
Lekkere tapas gegeten: manchego kaas, gefrituurde kleine paprikaatjes met zeezout, croquetas bacalao en solomillo met picante saus.
Natuurlijk met nog een Rebujito erbij :) Rekening: 21,50 euro.

Teruggegaan naar het hotel, althans dat was de bedoeling, maar DiVino was net open en moesten natuurlijk Pepa even gedag zeggen.
Kan je natuurlijk niet meteen doorlopen, dus daar ook nog een Rebujito gedronken.
Nu werd het toch heel erg tijd voor siesta (kan nog niet de leestekens vinden op deze nieuwe laptop).

Teruggekomen in het hotel hebben we ons snel in de bikini's gehesen en naar het zwembad op het dak gegaan. Gelukkig waren er nog bedjes vrij en hebben heerlijk gezond en gezwommen. Wat een luxe is dit, zeg!

Nu zijn we weer terug op de kamer en gaan ons optutten voor de avond. We hebben allebei weer onwijze trek en gaan waarschijnlijk bij El Sardinero eten, waar ze heerlijke Bacalao frito hebben.

Wordt vervolgd....

• 01 Juni 2014 - 18:50

Bart:

Ik noem jullie deze studiereis "Los dos rebujito's" ;-)

• 01 Juni 2014 - 21:51

Anneke:

Hola chicas.
    Oh wat is het weer leuk om foto's te krijgen, ik geniet met jullie mee hoor. Jullie hebben elkaar wel gevonden hè? Haha
    Veel plezier.
    Besos

• 01 Juni 2014 - 23:14

Inge:

Hola chicas! Leuke foto's en jullie zien er mooi uit! Veel plezier en ik kijk al uit naar het volgende verslag! Besos

• 02 Juni 2014 - 09:05

Niky:

Ik word alweer jaloers als ik eraan terugdenk.
    Ik zit nog steeds met die k**voet en kan nog steeds niet dansen :-(
    Daar baal ik enorm van.
    Veel plezier in Sevilla!
    Liefs Niky

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

Het is bijna zo ver!

Wie gaan er mee naar Sevilla deze keer?

Van de maandaggroep:
Arnold Wilkens (José), Brenda Buitenhuis, Ineke Hoeke, Marieke v.d. Akker.

Van de vrijdaggroep:
Sonja Cuperus, Anke Derwort, Vera Roest (Feria), Ananda Jans.

Op 1 juni vertrekken Sonja en ik alvast naar Sevilla. Wij bivakkeren eerst in hotel Tryp, recht tegenover de Macarena Basiliek.
Groot hotel met een groot zwembad op het dak!

Ik ga 2 juni beginnen met privelessen gedurende twee weken en Sonja start de eerste week met Spaanse conversatieles.

Brenda en José komen op donderdag 5 juni aan en dan gaan we eerst Sevilla bekijken.

Ananda komt ook al eerder, maar zij gaat eerst met een aantal vriendinnen de stad onveilig maken :) en komt dan op zondag 8 juni naar ons appartement.

Anke, Vera, Marieke en Ineke komen op zondag 8 juni aan.
Iedereen gaat dan maandag 9 juni beginnen met danslessen en ook zanglessen :)

José en Ananda gaan voor de eerste keer mee en zij vallen echt met hun neus in de spreekwoordelijke boter!
Normaliter huur ik leuke, eenvoudige appartementjes, maar deze keer heb ik een supergaaf appartement gehuurd, waar we met 7 personen kunnen wonen. Dit appartement heeft een heus zwembad!

Ook voor Ineke en Marieke een geweldig mooi duplex appartement gehuurd, met prachtig terras, 2 minuutjes bij ons vandaan.

De foto's volgen uiteraard wanneer we in Sevilla zijn.

Mocht je geen interesse hebben om deze flamencoreis te volgen, laat me even weten, dan verwijder ik je e-mailadres uit de lijst.

Voor wie wel onze belevenissen wil volgen: veel leesplezier!