05 juni 2014 - donderdag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu 05 juni 2014 - donderdag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu

05 juni 2014 - donderdag

Door: Everdine

Blijf op de hoogte en volg Everdine

06 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

Het allerlaatste luxe ontbijt vanmorgen! Daarna de koffers gepakt en bij de receptie afgerekend, het ontbijt dan.
De taxi’s staan gelukkig voor de deur, dus we konden direct instappen en naar calle Pedro Miguel, 19 vertrekken.
We hoefden niet lang te wachten voordat er iemand van het verhuurbedrijf kwam om ons binnen te laten. Sonja en ik hebben onze kamers uitgezocht en uitgepakt.
Heel even op het terras gezeten om weer naar school te gaan.
Had vandaag mijn gebruikelijke dipdag, donderdag’s, raar maar waar. Alsof mijn hoofd leeg is en alles kwijt! Balen als een stekker, natuurlijk, maar morgen gaat het weer beter.

Brenda en Jose werden door Jose Carlos opgehaald van het vliegveld en kwamen vlak na ons, terug van de les, aan in calle Pedro Miguel.
Gezellig dat ze er zijn! Meteen een drankje gedaan op het terras (Sonja en ik hadden op de terugweg meteen het hoogst noodzakelijk gehaald: Bacardi, Cola Zero, wijn en Caseras (seven-up)).

Ook meteen even gezwommen in ons prive zwembadje. Heerlijk!

Echt dineren was geen optie, dus hebben we eerst een paar tapas gegeten bij het aperatiefje en vervolgens naar La Casa de Memoria gelopen, want dat is niet ver van de Alameda, waar Felipe Mato optrad vanavond. Felipe gaat volgende week de maandaggroep lesgeven.
Het optreden was ook een cadeautje voor Jose voor zijn verjaardag.

O ja, na de voorstelling heb ik nog Sevillanas gedanst met Fanny, een meisje uit Montpellier. Naast de optreedlocatie is tegenwoordig een klein restaurantje met live muziek en daar werd Sevillanas gezongen door een gezelschap. Leuk!
Vervolgens zijn we naar Eslava gelopen…. Wederom DRUK! 5 tafeltejes voor ons, dus viel eigenlijk wel mee. Super lekker gegeten! Ananda had ons een berichtje gestuurd waar we waren, maar we waren op dat moment net aan onze eerste tapa bezig. Niet veel later kwam Ananda ons gedag zeggen. Haar vriendinnen waren al moe, en wilden naar huis, terwijl Ananda nog helemaal springlevend was, haha! We halen het wel in straks, hoor.

We zijn na het diner nog naar cafe Central geweest voor een afzakkertje of twee en daarna naar huis.
Nog even na zitten kletsen op het terras bij het zwembad. Het was een lange dag voor ons allemaal.

Morgen (vrijdag) zet ik de foto’s van vandaag bij dit verslag. Geen fut meer om dit te doen.

Slaap lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

Het is bijna zo ver!

Wie gaan er mee naar Sevilla deze keer?

Van de maandaggroep:
Arnold Wilkens (José), Brenda Buitenhuis, Ineke Hoeke, Marieke v.d. Akker.

Van de vrijdaggroep:
Sonja Cuperus, Anke Derwort, Vera Roest (Feria), Ananda Jans.

Op 1 juni vertrekken Sonja en ik alvast naar Sevilla. Wij bivakkeren eerst in hotel Tryp, recht tegenover de Macarena Basiliek.
Groot hotel met een groot zwembad op het dak!

Ik ga 2 juni beginnen met privelessen gedurende twee weken en Sonja start de eerste week met Spaanse conversatieles.

Brenda en José komen op donderdag 5 juni aan en dan gaan we eerst Sevilla bekijken.

Ananda komt ook al eerder, maar zij gaat eerst met een aantal vriendinnen de stad onveilig maken :) en komt dan op zondag 8 juni naar ons appartement.

Anke, Vera, Marieke en Ineke komen op zondag 8 juni aan.
Iedereen gaat dan maandag 9 juni beginnen met danslessen en ook zanglessen :)

José en Ananda gaan voor de eerste keer mee en zij vallen echt met hun neus in de spreekwoordelijke boter!
Normaliter huur ik leuke, eenvoudige appartementjes, maar deze keer heb ik een supergaaf appartement gehuurd, waar we met 7 personen kunnen wonen. Dit appartement heeft een heus zwembad!

Ook voor Ineke en Marieke een geweldig mooi duplex appartement gehuurd, met prachtig terras, 2 minuutjes bij ons vandaan.

De foto's volgen uiteraard wanneer we in Sevilla zijn.

Mocht je geen interesse hebben om deze flamencoreis te volgen, laat me even weten, dan verwijder ik je e-mailadres uit de lijst.

Voor wie wel onze belevenissen wil volgen: veel leesplezier!

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2014

10 juni - dinsdag

10 Juni 2014

09 juni 2014 - maandag - het vervolg

09 Juni 2014

09 juni 2014 - maandag

09 Juni 2014

08 juni 2014 - zondag

08 Juni 2014

07 juni 2014 - zaterdag
Everdine

Inmiddels heb ik zoveel e-mailadressen toegevoegd voor mijn vorige reizen, dat ik niet weet wie zich voor deze reisverslagen interesseert. Mocht je deze berichten niet willen ontvangen, stuur me even een mailtje: everdine@gmail.com, dan verwijder ik je uit het bestand. Voor degenen die het wel leuk vinden om het te volgen: veel plezier met het lezen van deze flamencostudiereis.

Actief sinds 27 Aug. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 69351

Voorgaande reizen:

26 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Flamenco Studiereis Sevilla 2017

11 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Flamenco Studiereis Sevilla 2016

01 Juni 2014 - 15 Juni 2014

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Flamenco studiereis 2013

22 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Flamenco Studiereis Sevilla 2012

Landen bezocht: