Zaterdag 27 mei 2017 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei 2017 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei 2017

Door: La Gitana

Blijf op de hoogte en volg Everdine

27 Mei 2017 | Spanje, Sevilla

Vanmorgen vroeg opgestaan om eerst te ontbijten, voordat we de taxi namen naar het treinstation Santa Justa.
“Alameda 5” was nog bezig het terras op te zetten, dus zijn we maar bij het terras ernaast gaan zitten. Het ontbijt is altijd een genot, met heerlijke koffie, tostadas (geroosterde broodjes) met olijfolie en manchego kaas, jam, tomatenprutje.
Vervolgens hebben we een taxi genomen naar het treinstation. De trein vertrok om 10.45 uur. Bleek een stoptrein te zijn, want we stopten bij o.a. Sevilla Bernardo, Dos Hermanas, Lebrija, Aeropuerto Jerez, Jerez de la Frontera, Utrera en uiteindelijk 5 kwartier later bij Puerto de Santa Maria.
Wederom een taxi naar hotel Del Mar genomen. Gelukkig waren onze kamers al klaar (101: mijn kamer, 102: kamer Catharina, 203: kamer Sonja.
Keurige kamers, met zelfs een infraroodlamp in het plafond van de badkamer. Nou, die was echt niet nodig, hoor!
Taxi laten bellen door de receptie om naar het feriaterrein te gaan. Lopen was geen optie, want dat was net even te ver.

Je zal wel denken! Taxi in, taxi uit en dat de hele dag door. De taxi’s kostten ons gemiddeld 7 euro per ritje en dat gedeeld door vier personen…. Dan denk je er niet over om te gaan lopen, haha!

Eerst een beetje rondgelopen om de boel te verkennen en neergestreken bij een restaurant genaamd Alpujarra. Daar werd al een paella voorbereid in een paellapan met een doorsnede van ongeveer 1 meter! Ook hadden ze daar een ronde bbq met een doorsnede van wel 2 meter. Wat werd daar knoerthard gewerkt! We hebben daar ook heerlijk geluncht (kip) onder het genot van een rebujito (spreek uit: reeboegieto). Dat is hele droge sherry gemixt met Casera, wat weer te vergelijken is met Sprite.

We keken onze ogen uit naar de mooie jurken, de paarden die constant langs liepen, met zelf hele kleine kinderen erop, die volgens mij op het paard geboren waren!
Daarna weer even rondgelopen en het toilet moest even bezocht worden door Sonja. Een hele lange rij.... al die dames met die jurken, dat duurt wel even. Dus, ondertussen hebben Catharina en ik een Sevillanas gedanst! De primeur voor Catharina, die voor het eerst bij mij op les zit en de Sevillanas aan het leren is in Delft. Ging lekker, hoor!
Leuk ook, dat je ziet dat deze dans zo onwijs populair is hier en door heel jong tot heel oud gedanst wordt!

Vervolgengs weer terug naar het hotel (uiteraard met de taxi) om ons op te frissen en om te kleden voor de avond. Sonja en ik hebben ons nog eerst even tegoed gedaan met een gin tonic op het terras buiten.

We zouden aan het eind van de middag Annette ontmoeten op het feriaterrein (zij danst in Den Haag en heeft vorig jaar samen met Aurelio in mijn voorstelling opgetreden met de gaita, een doedelzak uit Galicië).
Grappig, lopen we daar en zie ik ineens Jeroen dansen met een Spaanse schone. Jeroen is gitarist en komt regelmatig naar Delft om bij ons te spelen op een peña. Bleek dat hij niet eens wist dat Annette er ook was. Enfin, Sonja en ik meteen een Sevillanas gedanst natuurlijk 
Later ontmoetten we Annette met Jolanda en Albert, die ook uit Den Haag komen. En nog later kwamen er nog 3 andere dames bij, waaronder Louise. Erg gezellig!
We zijn toen bij een andere tent gaan zitten, waar live muziek was en daarna bij een grote hal, waar je kon dansen. Leuk tafeltje kunnen bemachtigen bij het podium, nee zeg! Gaan ze ineens bachata muziek draaien! Nou ja, was ook leuk, maar daar kwamen we niet voor. Even later naar een bijna lege tent, die al die dagen ervoor ook steeds leeg was, vertelde Anette. Nadat wij er gingen zitten, druppelden andere bezoekers binnen, en de zaak gewoon vol was! We hebben daar ook leuk Sevillanas gedanst en uiteraard rebujito gedronken.

Om 23.30 uur zijn we teruggelopen naar de uitgang, waar zo'n straatartiest (standbeeld) stond. Sprekend José vanaf de zijkant!
Terug naar het hotel, want we vonden het mooi geweest.
Een lange dag geweest, maar erg leuk om deze feria te zien en al die prachtige jurken te bewonderen!

Weer een ervaring rijker :)

• 30 Mei 2017 - 11:03

Esther:

Heel veel plezier de komende week!!

• 30 Mei 2017 - 13:17

Everdine De Vreede-Volkers: