Dinsdag 30 mei 2017 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 mei 2017 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 mei 2017

Door: La Gitana

Blijf op de hoogte en volg Everdine

30 Mei 2017 | Spanje, Sevilla

Wekker op 07.45 en dan gaat ‘ie natuurlijk ook af! Mwah, redelijk fit opgestaan, behalve dat mijn neus en hoofd niet meewerken. Er zit iets blijkbaar in de lucht hier, want het is niet de eerste keer dat ik ziek word hier. Er zijn veel mensen die niezen en hoesten.

Het oude-mannen-terras, El Norte Andaluza, was nog gesloten, dus Catharina was naar de overkant gelopen naar Café Piola. Daar hebben we ook heerlijk ontbeten.
Komt Eukene voorbij fietsen, op weg naar Taller Flamenco. Even gekletst over het restaurantje welke zij gisteren aanbevolen had.
Even later komt Lidia voorbij met haar vriend Javier! Lidia is 7 jaar lang mijn privé docente geweest.
Ze heeft nu een flamencowinkel, waar we natuurlijk ook even naar toe gaan van de week.
Alleen gaat ze zelf overmorgen op vakantie naar Ibiza. Vertelde dat Ron en Kim (zoon en schoondochter) daar ook naartoe gaan. Toevallig!

Eventjes naar de farmacia gelopen om iets te halen voor mijn voorhoofdholte ontsteking.

Catharina was al weer naar school, waar zij les heeft met twee heren, eentje uit België en eentje uit Canada. Dus bijna privéles! Beter, want als je in een les staat met 8 personen, dan wordt het echt dringen in de dansstudio, want het is klein.

En dan zit ik nu het blog bij te werken vanaf het weekend, zoals jullie al gemerkt hebben, want ik heb het gewoon te druk om te schrijven!
In ieder geval ben ik nu bij.

Gisteren kreeg ik van Eukene de sleutel van de school, omdat zij vandaag vanaf 14.00 uur gesloten zijn in verband met een feestdag. O ja, en gisteravond zei José Carlos (de andere eigenaar van de school) nog tegen mij, dat ik me moest realiseren dat de school gesloten zal zijn.
Ik zei tegen hem, dat ik de sleutel had. Moest ‘ie nog een keer horen, want hij dacht dat hij het niet goed verstaan had, haha! Nog een keer herhaald en hij reageerde lachend: natuurlijk heb jij de sleutel weer! Kwestie van vertrouwen en zoals zij zelf zeggen, tu eres familia! Je bent gewoon familie. Dit is mijn 17e jaar achtereen dat ik bij hen les neem.

Ik zal morgen wat foto’s van de lessen maken, zodat jullie kunnen zien, dat we echt niet alleen maar aan het eten en drinken zijn. We zitten met z’n allen bijna de hele dag op school.
Vandaag had ik van 14.30 tot 15.30 uur zangles van Laura, dan een half uurtje pauze (kon ik even trainen voor de dansles) en om 16.00 tot 17.00 uur dansles.
Vandaag tijdens de zangles weer een Alegria de Cai (Cadiz) erbij gekregen, dus dat wordt veel leren.

Dansles was zwaar vandaag. Weet niet waarom, maar ik was gesloopt erna. Manuela is lief, maar ze is ook een doordouwer. Niets rust, doorgaan! En gewoon twintig keer achter elkaar een stuk dansen. Heb alweer een loei van een blauwe plek op mijn rechter bovenbeen. En tot overmaat van ramp stootte ik mijn linkerhand tegen een deurknop. Au!

Na de les eerst even op het terras een cola gedronken en een tapa besteld, want ik trek. Catharina, Sonja en José kwamen iets later. Ik ben vervolgens weer naar huis gegaan en eerst even een half uurtje gaan liggen.
Opgetut en op naar Eslava. We konden meteen doorlopen gelukkig. Eindelijk waren ze open en hebben superlekker gegeten.
Alle prijswinnaars geproefd uiteraard, zoals de cigarro para Bequer, costillas a la miel, huevo sobre biscotte en een dessert genomen.

Na het eten nog even bij DiVino wat gedronken, maar Pepa was er niet. Werkte niet zoveel meer, zei het meisje achter de bar. Daarna bij Esquivel nog eentje gedronken en deze dag was weer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everdine

Inmiddels heb ik zoveel e-mailadressen toegevoegd voor mijn vorige reizen, dat ik niet weet wie zich voor deze reisverslagen interesseert. Mocht je deze berichten niet willen ontvangen, stuur me even een mailtje: everdine@gmail.com, dan verwijder ik je uit het bestand. Voor degenen die het wel leuk vinden om het te volgen: veel plezier met het lezen van deze flamencostudiereis.

Actief sinds 27 Aug. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 69350

Voorgaande reizen:

26 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Flamenco Studiereis Sevilla 2017

11 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Flamenco Studiereis Sevilla 2016

01 Juni 2014 - 15 Juni 2014

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Flamenco studiereis 2013

22 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Flamenco Studiereis Sevilla 2012

Landen bezocht: