02 juni 2014 - maandag: 1e lesdag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu 02 juni 2014 - maandag: 1e lesdag - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Everdine Vreede-Volkers - WaarBenJij.nu

02 juni 2014 - maandag: 1e lesdag

Door: Everdine

Blijf op de hoogte en volg Everdine

02 Juni 2014 | Spanje, Sevilla

Echt superlekker geslapen, maar wel 3 keer eruit gemoeten… dat komt van al die drankjes, haha! Vandaag doe ik het in ieder geval rustig aan met de alcohol. Vanavond pas voor of bij het eten.

Het eerste wat we zagen voordat we het restaurant binnen liepen, was een bronzen beeldje van een zigeuner flamencodanseresje. Eerst heerlijk ontbeten beneden in het mooie buffetrestaurant, nadat de gerant ons eerst niet kon vinden op de lijst, haha! De receptie had ons al overgeschreven naar de nieuwe kamer.

Toen we terugkwamen op de kamer was er al een monteur bezig om het toilet te maken. Even gewacht of hij het echt kon repareren, want dan hoefden we niet te verhuizen naar de kamer ernaast. Gelukkig was dat zo.
Echt ontzettend goede en snelle service van dit hotel, zeg!

We hebben voor de deur een taxi genomen naar het centrum om te gaan shoppen in het centrum. Bij H&M een paar leuke shirtjes gescoord, altijd handig hier met de warmte, want eigenlijk heb ik te warme kleding bij me.

Het werd al gauw weer tijd om te lunchen, dus zijn we een stukje teruggelopen naar de Alameda, waar we bij El Realito geluncht hebben. Ook weer duur, maar niet heus: 14,25 euro totaal, voor 3 montaditos (broodjes), 1 koffie (Everdine) en 2 rebujito (Sonja, maar ja, zij hoeft nog niet te dansen ;)

Ook weer met de taxi terug naar het hotel (5 euro, inclusief fooi) en gauw omgekleed om voor de eerste keer naar school te gaan.
Lidia, mijn prive docente, was blij verrast mij weer te zien en de cadeautjes die ik voor haar had meegenomen vond ze onwijs leuk.
Ik ben begonnen met een Buleria por Fiesta, voor degenen die het wat zegt. Erg leuk en mijn lievelingsdans.

Sonja heeft lekker gebabbeld in het Spaans met haar prive docente, Carmen Rocio, oftewel gewoon Carmen. Sonja spreekt nu al vloeibaar Spaans :)
Ik heb nog een uur getraind en daarna naar het hotel gelopen, gedoucht en gauw in de bikini gesprongen. Sonja had al fijn een ligbedje voor me klaargezet en wat is dat een LUXE!!! Heerlijk languit liggen en even bijkomen van de les. Daar had ik alle andere jaren geen gelegenheid voor. Natuurlijk ook lekker gezwommen, wat ontzettend fijn is voor mijn vermoeide spieren.

Vanavond is het leerlingenavond van Taller Flamenco bij Corral de Esquivel, waar we na het diner naartoe zullen gaan. We gaan nu eerste lekker badderen, optutten en bij Eslava eten. Deze was gisteren trouwens gesloten, dus vandaag gaan we van lekkere tapas smullen.

Wordt vervolgd…



  • 02 Juni 2014 - 19:11

    Anneke:

    Hallo dames,
    Wat heerlijk zeg het hotel. Idd veel beter dan alleen een kamer zonder zwembad. Dat blijkt is genieten. Zo leuk weer je verslag, ik kijk er echt naar uit. Wel een werk voor je. Super je dans. Veel plezier vanavond. Liefs.

  • 02 Juni 2014 - 19:19

    Mascha :

    Wilco heeft ook les gehad van Carmen

  • 02 Juni 2014 - 19:19

    Irene:

    Hola Chica!

    Nu zie ik pas dat je weer met een groep bij Taller bent! Ik kom net vandaag terug uit Spanje. We zaten in de buurt van Cádiz, daar was het ook heerlijk.

    Veel plezier in Sevilla! (Leuk weer om al die berichtjes te lezen!)

    Liefs,
    Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

Het is bijna zo ver!

Wie gaan er mee naar Sevilla deze keer?

Van de maandaggroep:
Arnold Wilkens (José), Brenda Buitenhuis, Ineke Hoeke, Marieke v.d. Akker.

Van de vrijdaggroep:
Sonja Cuperus, Anke Derwort, Vera Roest (Feria), Ananda Jans.

Op 1 juni vertrekken Sonja en ik alvast naar Sevilla. Wij bivakkeren eerst in hotel Tryp, recht tegenover de Macarena Basiliek.
Groot hotel met een groot zwembad op het dak!

Ik ga 2 juni beginnen met privelessen gedurende twee weken en Sonja start de eerste week met Spaanse conversatieles.

Brenda en José komen op donderdag 5 juni aan en dan gaan we eerst Sevilla bekijken.

Ananda komt ook al eerder, maar zij gaat eerst met een aantal vriendinnen de stad onveilig maken :) en komt dan op zondag 8 juni naar ons appartement.

Anke, Vera, Marieke en Ineke komen op zondag 8 juni aan.
Iedereen gaat dan maandag 9 juni beginnen met danslessen en ook zanglessen :)

José en Ananda gaan voor de eerste keer mee en zij vallen echt met hun neus in de spreekwoordelijke boter!
Normaliter huur ik leuke, eenvoudige appartementjes, maar deze keer heb ik een supergaaf appartement gehuurd, waar we met 7 personen kunnen wonen. Dit appartement heeft een heus zwembad!

Ook voor Ineke en Marieke een geweldig mooi duplex appartement gehuurd, met prachtig terras, 2 minuutjes bij ons vandaan.

De foto's volgen uiteraard wanneer we in Sevilla zijn.

Mocht je geen interesse hebben om deze flamencoreis te volgen, laat me even weten, dan verwijder ik je e-mailadres uit de lijst.

Voor wie wel onze belevenissen wil volgen: veel leesplezier!

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2014

10 juni - dinsdag

10 Juni 2014

09 juni 2014 - maandag - het vervolg

09 Juni 2014

09 juni 2014 - maandag

09 Juni 2014

08 juni 2014 - zondag

08 Juni 2014

07 juni 2014 - zaterdag
Everdine

Inmiddels heb ik zoveel e-mailadressen toegevoegd voor mijn vorige reizen, dat ik niet weet wie zich voor deze reisverslagen interesseert. Mocht je deze berichten niet willen ontvangen, stuur me even een mailtje: everdine@gmail.com, dan verwijder ik je uit het bestand. Voor degenen die het wel leuk vinden om het te volgen: veel plezier met het lezen van deze flamencostudiereis.

Actief sinds 27 Aug. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 69441

Voorgaande reizen:

26 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Flamenco Studiereis Sevilla 2017

11 Juni 2016 - 18 Juni 2016

Flamenco Studiereis Sevilla 2016

01 Juni 2014 - 15 Juni 2014

Studiereis 'Flamenco' Sevilla 2014

16 Mei 2013 - 02 Juni 2013

Flamenco studiereis 2013

22 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Flamenco Studiereis Sevilla 2012

Landen bezocht: